Therese

   Det är inte bara vi i familjen som råkar ut för Lars'... vad ska vi kalla det.. kärlek?
Våra vänner får sig en känga med. Lars hade skolavslutning i sin särskolaklass och Ulrika var där med en gemensam vän till oss, Therese, som Lars för övrigt älskar att reta.
Mellan sånger och fika ställde sig Lars plötsligt upp i klassrummet som var fyllt av elever och anhöriga till dem.
- Hej allihopa, ja hette Lars å vill bara säga en sak. Lars pekade på Therese. Det här ä Teles, hon ä ny elef här å ska böja i vå klass nu ti hötten. Ingen av eleverna förstod riktigt vad som hände utan sa bara
- Heeeeej Thereeeeeeeese! med en entonig AA-stämma och tittade sedan på fröken.
- Nej Lars, riktigt så är det ju inte, försökte denna släta över och började prata om något annat.
Lars flinade åt Therese som helst ville sjunka genom jorden.

Haha! Underbart! Det här är min favorithistoria om vår käre Guldklimp till bror och jag kan inte poängtera nog hur glad jag är att jag inte var där den dagen. För är det någon som Lars älskar att reta mer än Therese så är det mig.

   En annan gång föreslog Lars Therese ett hångel i all välmening, men hon som var gravid vid tillfället skyllde på detta. Då böjer han sig ned mot hennes runda mage, klappar på den och säger
- Hallå där inne! Ä där ok om ja hångla lite män din mamma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar