Underhållning

   Det ska underhållas på alla födelsedagar, grillkvällar och allmänna familjesammankomster. Naturligtvis är det då Lars som ska hålla i trådarna. Har man tur så är det lite Kubb, en fotbollsmatch eller en lugn musicquiz han har planerat. Om det är det sistnämnda brukar Lars välja ut lite låtar som han spelar och så ska vi andra skriva ned vad de heter. Första frågans svar är alltid "Dagny", det är favoriten, så har man varit med ett tag så brukar man ha ett rätt i alla fall. Resten av låtarna brukar vara med Svenne Rubins, Scotts och Sven Ingvars. Konstigt nog brukar det rätta svaren på dem också vara "Dagny", men det är ju i Lars facit det.
  Har man otur en sådan här familjetillställning har Lars planerat ett musikalt framträdande, och släpat fram högtalare och gitarr. Då brukar man få höra en tondöv version av " En gammal Amazon" X antal gånger under kvällen.

  En gång när jag var ute i trädgården och grejade hörde jag ett konstigt men väldigt välbekant ljud som jag inte kunde placera riktigt. Jag gick runt på framsidan och bort mot ljudet som kom ifrån mammas gård. När jag kom runt hörnet såg jag Lars stå framför huset utklädd till Svenne Rubins i full mundering, solbrillor, skoal-keps och urful skjorta. Han hade släpat ut högtalare, förstärkare, mixerbord och mikrofonstativ.
Han stog och dansade utan takt och sjöng ungefär likadant. Rätt likt Svenne Rubins dock!
- Hej Nanna! ropade  han när han för syn på mig. Kom å sjung bakom!
- Öööhhh.... jag tittade runt lite på gården och såg att grannar stängt fönster och dörrar trots att det var 25 grader varmt ute. Endast en modig granne stod ute och tvättade bilen. (Kan bero på att han inte kunde gå ifrån bilen inlöddrad i sommarvärmen kanske)
Nej, Lars jag tror jag hoppar det. Du får nog ta och skruva ner volymen lite det hörs bort till mig.
- Vaffö? Ja sjunge ju fint?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar