Citat: Lars

Jag hade gjort, i mitt tycke, världens finaste påsktårta. Lars' kommentar:
- Mamma kan jag äta det här elle e ja alleggiskt? Du vet ju, du ha ju känt mej ungefä sen ja va bebis.


Hemvården frågade Lars om han var allergisk mot något i en hälsoundersökning.
 (Det är han inte, förutom allt han inte gillar typ sallad) Hans svar var
- Pollen.
- Nej Lars, rättade jag. Du är inte pollenallergiker. För övrigt finns det inte i mat.
- Det vet inte du Nanna helt säkert!


Lars förklarar för mig hur man kör bil:
- Ett: håll i ratten, numme två: kolla etter katter å älga, numme tee: åka lugnt, kolla ingen bil ingen bil! Ja kan hjälpa dej, vi ta pappa bil! ( ingen av oss har körkort och kommer troligtvis aldrig få heller av olika anledningar)

Lars ville fråga mamma om skjuts trots att jag sagt att vi kunde gå, när vi skulle iväg någonstans vart det nu var. Så för att jag inte skulle höra:
- Mamma kom, jag måste lite i ditt öra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar