Ärligt!

   Lars är så där härligt ärlig ibland så man bara vill frysa inne hans julklappar i femton år framåt.

Det var sommar och Lars och Ulrika skulle bada i familjens pool. Ulrika gick för att byta om till bikini och när hon kommer ut säger han förvånat
- Nä men Uika! Vikka långa tutta du ha!
- Va? Du menar stora?
- Nääääeee låååååååångaaa! säger Lars och tecknar nåt framför sig som påminner om två jättehaklappar. Sen skriker han högt och tyvärr väldigt tydligt
- Kom alla mina grannar å se min Uika bada män sina låååååååååånga tutta!
Eftermiddagen avslutades med att Lars i smyg gick och hämtade Ulrikas bikini som hängde på tork, krängde på sig den och slängde sig i poolen och vägrade gå upp.

  För inte så länge sedan satt jag och mamma i hennes kök och pratade om en vän till mig som gjort en Gastric bypass-operation och gått ned mycket i vikt.
Då släntrande Lars plötsligt in i köket, lutade sig mot bänken och lade armarna i kors över bröstet.
Sedan sa han nonchalant till mig med ett höjt ögonbryn
- Durå? Uppåt?
- Tyst med dig skitunge! svarade jag surt.
- Nä jag skoja ba Nanna, du e fin som du ä. Sedan himlade han med ögonen och gick ut ur köket igen medan han mumlade "trots allt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar