Rutschkana

   Jag och Lars satt på en McDonaldsrestaurang och käkade en kväll efter bowlingen.
Lars blev klar innan mig och fick för sig att han, 14 år gammal och ganska bred, skulle leka borta i barnhörnan. Närmare bestämt åka rutschkana.
- Nej Lars du är för gammal, sa jag men innan jag hann protestera vidare hade ungen satt fart bort mot bollhav och annat.
Det var nästan inga barn där så jag skyndade långsamt efter. Plötsligt hör jag Lars' röst ekandes inifrån röret som tjänstgjorde som rutschkana.
- Naaaaannaaaaa!! Ajj! Ja hommer inte neeeer!
Han hade fastnat inne i röret halvvägs ned.
Ja, det var ju bara för mig att börja åla mig upp underifrån som nån jädra daggmask och dra ut ungen i benen.  Spridda fnissningar runtomkring i lokalen följde oss sedan ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar