Randig kjol


    Varför är livet sånt när kjolen är randig då, kan man ju fråga sig.
Jo, min kära mormor hade mycket talesätt för sig. "Nu ska vi si sa blinda Sara" och "Hej svejs i lingonskogen", ja ni vet. 
Dråpliga kommentarer kom det en del också, så som de äldre generationerna oftast har. De har levt längre, vet bäst och framför allt så var det ju bättre förr. Så när min kära mormor satt där i sina fina dräkter med klackskor och lagt hår och säger "Tack du väna själ på Mora strand" mellan jag vet bäst-kommentarerna, så kunde man ju inte annat än småle. Min favorit som jag då också använder friskt är just "Sånt är livet när kjolen är randig" och för att mormor skall få vara med på en kant så blev det då namnet. (Tyckte det var lite osmakligt med en blogg som är döpt efter ett stackars synskadat flickebarn eller en barrskog)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar